Met mijn adviesgroep en onze internationale collega’s zijn we een aantal jaren bezig met het begeleiden van digitale transformaties. We hebben onze ervaringen en inzichten opgeschreven in een whitepaper. Een samenvatting van hiervan:
Onze wereld maakt een enorme digitale transformatie door. De technology push, de information push en de social push zorgen voor grote, verstorende veranderingen. Organisaties hebben geen keus. Ze zullen zelf een digitale transformatie moeten doormaken om een digitale organisatie te worden. Alleen, hoe doe je dat?
Nieuwe technologie en nieuwe soorten informatie veranderen het leven van individuen, maar ook van organisaties. Iedere organisatie, of die nu profit is of non-profit, moet zich afvragen welke kansen al die nieuwe mogelijkheden bieden, en welke bedreigingen. En vooral: wat moeten we voortaan anders doen? Daarover gaat dit paper: een plan van aanval in vijf hoofdstappen:
Stap 1: stuur kortcyclisch
Stap 2: creëer een digitaal fundament
Stap 3: word wendbaar
Stap 4: onderzoek nieuwe technologieën
Stap 5: verras je klanten.
Het is ‘old school’ om stappen na elkaar te zetten. Dat lijkt wel een keten. Ook dit is een netwerk, in dit geval van vijf kritieke succesfactoren. Digitale organisaties streven naar een optimale mix tussen de vijf stappen.
De volledige whitepaper kan je hier downloaden: https://www.quintgroup.com/nl-nl/insights/white-paper-digitale-transformatie-hoe-doe-je-dat/